Just Cruisin' - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sam Timmermans - WaarBenJij.nu Just Cruisin' - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sam Timmermans - WaarBenJij.nu

Just Cruisin'

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

06 November 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Deze week was het voor het eerst echt slecht weer. Zeikende regen 3 dagen lang en een temperatuur van 17 graden. Gelukkig klaarde het halverwege het weekend weer op.

Wederom veel gedaan en gezien, hard gewerkt en genoten van alle mooie dingen die de omgeving van Kaapstad te bieden heeft.

Veruit de mooiste beleving dit weekend was het kijken naar een groep walvissen die voor de kust aan het spelen waren. Wat een magistrale beesten. Ik was met de bakkie van mijn werk richting simon's town gereden toen ik walvissen zag in de baai bij Fish hoek. Ik heb zo'n twee uur alleen maar zitten kijken naar het groepje walvissen dat zich prima vermaakte met elkaar. Wat een machtig gezicht als ze zich omdraaien in het water, water omhoog spuiten en met hun enorme vinnen op het water slaan. Voor ik het wist was ik twee uur verder, zo gebiologeerd heb ik zitten kijken. De foto's zijn gaaf, de filmpjes nog veel beter.

Het bedrijf:
Crisis!!Crisis!! en nog eens Crisis!! Het einde van het jaar nadert en iedereen wil zijn producten vandaag hebben ipv morgen. Tel daar de normale problemen van de workshop bij op en de spanning en de stress lopen huizenhoog op. Een week vol met hobbels die maar met moeite genomen konden worden. Ik merk dat ik enigszins meegesleurd wordt in de malaise, aangezien ik voor een deel afhankelijk ben van de input van anderen. Aangezien zij hun handen vol hebben aan het bestrijden van de crisis houden ze nauwelijks tijd over voor mij. Dus moet je wachten op dat ene moment en ondertussen zoveel mogelijk doen zonder hun hulp. Dat betekende deze week voornamelijk andere projectjes aanpakken waar ik geen hulp bij nodig had

The soccer league nadert z'n apotheose. Het is inmiddels duidelijk dat het een strijd wordt tussen Cameroon en Holland. Cameroon, nog ongeslagen heeft nog 3 wedstrijden te spelen en 13 punten. Holland heeft 12 punten met nog 2 wedstrijden voor de boeg. Woensdag 12.30 is de topper tussen de twee ploegen. Winst voor Cameroon betekent dat de league is beslist. Bij een gelijkspel kan de zege Cameroon niet meer ontgaan. Alleen bij winst van Holland blijft het spannend tot de laatste wedstrijd. Wel zijn beide ploegen al zeker van een plaats in de halve finale van de aansluitende bekercomepitie.

Vrije Tijd:
Vrijdagmiddag confisceerde ik de "bakkie" van mijn werk om mijn eerste kilometers op de Zuid Afrikaanse wegen met de auto te maken. Vrijdagavond reed ik naar Town om uit te gaan met Pascale en Carole. Het werd live muziek in Cool Runnings, waar ik Marc van mijn werk tegenkwam. We spraken af om op zondagochtend de tafelberg op te klimmen via Platteklip Gorge. Zaterdag besloot ik om met mijn bakkie wat te gaan cruisen over het Kaapse Schiereiland. Via de walvissen van Fish Hoek reed ik langs Silvermine en over Constantia Nek naar Hout Bay om vervolgens een kijkje te nemen bij Lundadno. Aangezien het laat en koud was was er bijna niemand op het strand. Mooie foto's gemaakt van de stranden en de zee. Omdat Pascale zaterdag was vertrokken op Safari met haar moeder besloten Carole en ik om nog wat te gaan drinken in Waterfront en wat Jazz te luisteren aldaar. We belanden in de Cantina Tequila en na 1 cocktail besloot ik om de bakkie in de parkeergarage te laten staan en zondag op te halen. Het feestje dat aan de gang was in de Tequila Bar bestond uit de meest uiteenlopende vreemde figuren, van ketsbezopen stelletjes, een breakdance groepje, tot een echtpaar van rond de 60, die allemaal uit hun dak aan het gaan waren op de muziek van de luidruchtige DJ. Na een "Fishbowl" cocktail te hebben gedronken reden we met de taxi naar longstreet om na een korte stop daar en een overheerlijke "roll met boerewors" de taxi naar huis te pakken.
Zondagochtend ging al vroeg de wekker en stond Marc voor de deur om naar Platteklip Gorge te gaan. Ik voelde me prima en tijdens de tocht omhoog liet ik Marc dan ook ver achter me. In 50 minuten (incl. pauze) was ik op de top van de berg en Marc volgde 5 minuten later. Naar beneden was hij echter een klasse apart. Het is dat hij mijn tempo aanhield, maar hij had in 20 minuten beneden kunnen zijn. Nu waren we in een half uur beneden en hadden we in totaal 1,5 uur , incl. pauzes, over de tocht gedaan. De tocht had de alcohol, als die nog in mijn bloed zat, er nu zeker uitgewerkt en nadat ik de bakkie terug had gevonden na een half uur zoeken (we zochten in de verkeerde parkeergarage.....er zijn er namelijk 2 ondergrondse parkings in de waterfront, wist ik veel) haalde ik Carole op om naar Stellenbosch te gaan. De tocht naar Stellenbosch hadden we uitgestippeld via Philippi en Delft en omgeving. Beide wijken zijn een soort Township, waar wel gewoon de hoofdwegen doorheen lopen. Het was dan ook zaak om gewoon op de hoofdwegen te blijven. Carole was ook al in Delft geweest. Dit leidde ons langs allerlei kleurrijke huisjes in goede en minder goede staat, heel veel mensen op straat waar een gezellig sfeertje hing. Uitstappen en de sfeer proeven leek ons iets te overmoedig en dus reden we door naar Stellenbosch. Daar bekeken we de schitterende huisjes en gebouwen in typische Cape Dutch en Victoriaanse stijl. Echt een superstad(je), midden in de wineroute. Na het bezichtigen van Stellenbosch reden we naar Spier, een van de winefarms in de omgeving. Nadat we het cheetah opvangcentrum hadden bekeken en een rondje over het enorme landgoed, rusten we wat uit op de ligbanken van de Moyo. Dit restaurant is een happening voor iedereen. Een enorm gebied met tafeltjes, verdeeld over een grote tent,waarin ook optredens worden gehouden en een aantal boomhutten waar je op 1 of 2 hoog in een boom kunt dineren. Wij zaten op 1 hoog, niet de mooiste plek, maar zeker niet verkeerd. We mochten dan ook van geluk spreken dat we uberhaupt een plaatsje kregen aangezien we niet geresserveerd hadden en het stampvol was. Tijdens het eten halen keken we naar de optredens van de afrikaans dans/zang/muziek band om vervolgens in onze boom te genieten van het eten. Vervolgens werden onze gezichten beschilderd met witte verf, een traditioneel Xhosa gebruik. (de originele bewoners van Zuid Afrika) Na vier geslaagde rondes was het inmiddels laat geworden en besloten we om huiswaarts te keren. Na Carole afgezet te hebben in de Bo-Kaap reed ik terug naar huis.

Het weekend zit er weer op en ook maandag zit er al weer op. De tijd vliegt en er is nog zoveel te doen op mijn werk en nog zoveel te beleven buiten mijn werk.

Volgende week waarschijnlijk krabvissen. We zullen wel zien......

  • 06 November 2006 - 19:38

    Tim:

    Hey Sam, geniet er nog van jongen, voordat het alweer voorbij is. Je verhalen zijn fantastisch en voor mij een goede stimulans om soms eens terug te denken... Have fun!

  • 06 November 2006 - 20:35

    Helmi Uit Hilvarenbe:

    hoi Sam,
    lees met veel plezier je mail. wat een ervaringen!!! fantastisch voor je. geniet nog zoveel je kunt dan hebben wij weer de leuke verhalen. win - win nietwaar?
    veel liefs uit Hilvarenbeek

  • 07 November 2006 - 07:42

    Gijs:

    Zoals gewoonlijk houden jou berichten mij van mijn werk ;) Ik moet toch ook nog een keer naar Zuid-Afrika lijkt me zo. Geniet er idd nog maar even van, en derde kerstdag zie ik je weer voor het traditionele diner!

  • 07 November 2006 - 09:23

    Leo Verhoef:

    Ik mis een verslag van het het bezoek aan Oom Samie's winkel in Stellenbosch. Je bent er hoop ik toch wel geweest.
    Leo

  • 13 November 2006 - 11:59

    Sorry Gijs:

    helaas gijs, derde kerstdag is voor mij dit jaar !!! ;)

  • 13 November 2006 - 12:00

    Denise:

    was een grapje maar dat snap je wel.....

  • 14 November 2006 - 05:51

    Sam:

    Ik heb (nog) geen tijd gehad om een verhaal te schrijven voor deze week. Was om 21.00 uur thuis van mijn werk. Misschien vandaag. In het kort heb ik op het strand gelegen en musea bezocht. Het meest opvallende van deze week is ook op het zuidelijk halfrond de terugkeer van Clarence Seedorf in Oranje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2006

Resume

15 December 2006

Korte Update

12 December 2006

Zuid Afrika, land met vele gezichten...

04 December 2006

Afscheid en het begin van de journey....

27 November 2006

Heel veel typen en de komst van Jesper
Sam

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 38
Totaal aantal bezoekers 19759

Voorgaande reizen:

09 September 2006 - 24 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: