Afscheid en het begin van de journey.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sam Timmermans - WaarBenJij.nu Afscheid en het begin van de journey.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sam Timmermans - WaarBenJij.nu

Afscheid en het begin van de journey....

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

04 December 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hela Hola,

Het zit er op, mission accomplished. Ik verlaat SPT en kan terugkijken op een fantastische periode waarin ik veel geleerd heb en anderen ook veel heb kunnen leren. Nadat Jesper mijn verslag nog even had gereviewd kon er donderdag een strik om heen om aan de directeur te overhandigen. Vrijag ochtend had ik alle sleutelfiguren uitgenodigd voor mijn eindpresentatie. Ze moeten nu zonder mij verder en zorgen dat ze de koers die we samen hebben ingezet, vasthouden. Vrijdagmiddag om 14.00 sloot de workshop, 5 kwartier eerder dan normaal, om met het hele bedrijf met mij te braaien als farewell party. Tijdens dit festijn kreeg ik een speech en cadeaus. De zuid afrikaanse vlag van echte stof, waar ik al weken naar op zoek was, met alle namen/teksten van alle werknemers van het bedrijf was een grandioos cadeau. Ook werd er een Allstar afscheidswedstrijd gespeeld tussen een team van spelers gekozen door mij en de SPT allstars. Het werd een prachtige wedstrijd met schitterende hoogstandjes die helaas niet uitgespeeld kon worden. Na een 15 minuten ging de bal kapot na een scrimage. Helaas, maar het waren 15 minuten om van te smullen.

Zaterdagochtend begonnen we de trip met een Wine Route in Stellenbosch, Paarl en Franschoek. Het bezoek aan de wine estates, Simonsig, Fairview, Don Dieu en Bosch en Dal waren schitterend. De wijnen waren erg goed en dat was te merken aan de gesteldheid van de mede passagiers van ons tourbusje. 's Avonds overnachten in de Oude Meul in Stellenboshc, heerlijk eten voor nog geen 7 euro, met een toetje wat zelfs 4 hongerige wolven niet opkrijgen. De volgende dag vertrokken richting Mosselbay, een schitterende tocht door de Karoo, en over route 62 gemaakt met fantastische vergezichten, verschillende landschappen en bergen, heel veel bergen. (Check de foto's)
Aangekomen in Mosselbay was het tijd om in te checken in ons hotel, de Santos Express. Deze trein staat 50 meter van het strand geparkeerd, je slaapt in een treincabine en hebt fantastisch uitzicht op de zee en de baai. Wat een coole bedoening. Na een paar uur op het strand te hebben gelegen hebben we heerlijk gegeten in de trein en zijn vroeg naar bed gegaan. Vanmorgen vertrokken richtin Knysna. Na een korte stop in Wilderness om te genieten van het uitzicht en te kijken of we konden mountainbiken zijn we doorgereden naar Knysna. Het weer was niet zo goed, het had vanacht en vanochtend flink gestormd, vandaar. In knysna blijven we twee nachten om vervolgens naar Addo Elephants te reizen waar we Carole gaan bezoeken die daar nu aan het werk is als park ranger. Daarna zullen we verder trekken door de Transkei.

Dit was het voor nu. Veel plezier met het lezen en de foto's. Misshien volgende week meer..........

Ndakubona Gomso

  • 04 December 2006 - 11:31

    Sjoerd:

    Hey Sam,

    Zo te zien, ben je genoeg achtergronden voor je PC aan het verzamelen en kun je elke dag een nieuwe erop zetten(lees: veel mooie foto's). Veel plezier nog en hou ons op de hoogte.
    Cheers

  • 04 December 2006 - 14:30

    Maartje:

    Heyyy Sam!! Jeetje dat is snel gegaan! Wij zijn eindelijk bijna klaar met het IRP. De middag was echt super. Ik kom nu net terug van 10 dagen Orlando met mijn stage, niet verkeerd, maar wel hard werken!!! Mooie foto's allemaal! Wanneer kom je weer naar NL? Veel plezier nog daar. Groetjes Maartje

  • 05 December 2006 - 07:21

    Mama:

    Geniet van alle mooie dingen onderweg!
    Veel plezier en groeten aan Jesper.

  • 07 December 2006 - 16:43

    Jet:

    sam, geniet van je laatste weekjes!!! tot heel snel! kus zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2006

Resume

15 December 2006

Korte Update

12 December 2006

Zuid Afrika, land met vele gezichten...

04 December 2006

Afscheid en het begin van de journey....

27 November 2006

Heel veel typen en de komst van Jesper
Sam

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 19750

Voorgaande reizen:

09 September 2006 - 24 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: