Gearriveerd!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sam Timmermans - WaarBenJij.nu Gearriveerd!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sam Timmermans - WaarBenJij.nu

Gearriveerd!!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

11 September 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hela Hola,

Het is gelukt, ik ben zonder problemen aangekomen in Kaapstad. Hier zal ik de komende 12 weken onder de pannen zijn alvorens de rest van het land te gaan verkennen.

Maar goed, de vlucht was prima, nauwelijks vertraging gehad. Alleen op Heathrow was het hectisch, vanwege de strenge veiligheidsmaatregelen waar ik me, in tegenstelling tot vele anderen, gelukkig wel op had voorbereid. Op blote voeten, en zonder riem kwam ik feilloos door de controle. Ook de aankomst in Johannesburg ging vlekkeloos. Na een korte wachttijd een sticker in mijn paspoort gekregen en 90 dagen verblijf in ZA is gegarandeerd. Het laatste stukje naar Kaapstad was kort en het uitzicht van uit het vliegtuig mooi. Opmerkelijk is dat Zuid-Afrikaanse boeren hun cirkelvormige akkers maken. Vraag me nog niet waarom, maar vanuit de lucht is dat een alleraardigst gezicht. Bij aankomst in Kaapstad kwam mijn koffer al snel van de band rollen en bleek ook mijn stagebegeleider Ryan aanwezig. Hij reed me naar mijn huisje. Het huisje is eigendom van vrienden van hem die naast mijn huisje wonen. Alles zit erin, ik heb zelfs een tuin met uitzicht op de tafelberg en een aardig zwembad, wat voor de aankomende zomer natuurlijk niet verkeerd is.
Wel werd ik meteen geconfronteerd met de nog steeds duidelijk aanwezige scheiding tussen blank en zwart. De eigenaar en eigenaresse zijn vermogende blanken in een mooi huis met een zware tuinman die in een soort klein tuinhuisje naast hun villa woont.

Na mijn eerste ontmoeting met mijn huis werd ik meteen uitgenodigd voor de verjaardag van de broer van Ryan die met een uitgebreide lunch gevierd zou worden. Aangezien Ryan's broer en vader ook in het bedrijf werken ken ik nu al een behoorlijk deel van het leidinggevende personeel. s' Avonds vroeg naar bed gegaan om vandaag, maandag meteen een vrije dag te hebben. Hierdoor kon ik de nodige boodschappen doen vandaag en de wijk verkennen op mijn mountainbike. Na uitgeslapen te hebben begon ik aan mijn ontdekkingstocht door de wijk Claremont, ten westen van de tafelberg. Na 3 uur had ik alle belangrijke plekken wel gespot en mijn inkopen gedaan en keerde huiswaarts. Vervolgens het fornuis getest wat prima werkt en weer op de fiets gestapt om te gaan internetten en mijn site te lanceren. Morgen gaat het echte werk beginnen.

Dit was de eerste briefing. De volgende zullen wat beknopter zijn

  • 11 September 2006 - 16:44

    Roos:

    Hoe 'zwaar' is die tuinman??
    Toe maar weer.. een zwembad. Vind je dat nou nodig?
    Maar goed, in ieder geval veel plezier en werkse voor morgen.

  • 11 September 2006 - 18:11

    Gijs:

    he Sammie, je bent er tussenuit geslopen zonder een afscheidsfeestje (of was ik gewoon niet uitgenodigd?). Anyway, Haarlem-Eindhoven-Haarlem moeten we dan maar een andere keer doen. Veel plezier, en ik spreek je op Skype!

  • 11 September 2006 - 18:25

    Tim:

    Klinkt prima, maak ze gek en tot snel... Succes!

  • 11 September 2006 - 19:10

    Jesper:

    Not too bad! Krijg al zin om te gaan. Binnenkort maar eens wat plannen. Hoop dat je stage net zo leuk is als het land. Spreek je binnenkort.

  • 11 September 2006 - 19:23

    Kloet:

    Sam, als je de tafelberg met de kabelbaan doet vind ik je echt laf... Maar ik ga er natuurlijk niet van uit. Geniet van alle straatmuziekanten en ik spreek je snel!

  • 12 September 2006 - 05:27

    Sam:

    Zaterdag gaan we meteen de tafelberg doen. Hiking wel te verstaan.

  • 12 September 2006 - 09:52

    Luuk:

    Appartementje klinkt goed! Wie zijn trouwens je nieuwe vrienden, die kijken alsof ze het niet prettig vinden geknuffeld te worden door een overenthousiaste mafkees?

  • 12 September 2006 - 10:54

    Denise:

    Zwembad!!!!!!!!!!!
    Succes vandaag. KUS

  • 12 September 2006 - 10:56

    Kennie:

    He Sam!
    Je cursus Portugees komt hier goed van pas!
    Jij wint, eigen huis met zwembad?!
    Have fun en succes!

  • 12 September 2006 - 11:00

    Sam:

    Dat zijn Gio en Wilton, de Braziliaanse buschauffeurs. Ik heb nog geen foto's van ZA, vandaar. Op het eerste gezicht rustige jongens, maar zodra ze ritmische klanken van Braziliaanse muziek horen gaan ze los.

  • 12 September 2006 - 11:18

    Rob:

    Heb je maar 23,1 kg meegenomen in je koffer?? Das niks!! ;-). Veel plezier!!

  • 12 September 2006 - 22:09

    Marleen:

    hoi, fijn dat alles goed is verlopen en wens je veel plezier. groeten

  • 13 September 2006 - 09:41

    Annegriet:

    HA! Ik wacht met smart op de foto's van je riante zwembad (en van je hikesessie richting tafelberg natuurlijk). Veel plezier daar; doe de groeten aan de pinguins!

  • 13 September 2006 - 10:50

    Papa:

    valt het mee elke dag in je nette pak aan het werk te zijn of zijn ze daar wat informeler gekleed en kun jet het pak in de kast laten hangen. veel succes en geniet ervan

  • 13 September 2006 - 11:17

    Kristel:

    Hoi Sam!

    Fijn om te horen dat je goed aangekomen bent in Zuid-Afrika. Je hebt dus in ieder geval een mooi uitzicht! Wel mazzel dat je daar weer de zomer in gaat. Maar hier in Nederland is het ook nog even zomer!

    Veel plezier daar en succes met je stage!

    Groetjes,
    Kristel

  • 13 September 2006 - 19:24

    Nadine:

    He Schoonbroertje,ohohoh wat ben ik jaloers. En vooral ook nog dat jij een zwembad in je tuin hebt.
    Al leuke restaurants en kroegen ontdekt?
    Veel plezier iig en succes op je stage.
    Liefs Nadine

  • 14 September 2006 - 17:31

    Ria En Jacques:

    Hallo Sam
    Mooi om te horen dat het goed is gegaan. We hebben je in beeld en blijven je volgen. Leuk appartementje!
    Succes en de groeten

  • 15 September 2006 - 19:09

    Jet:

    sammie, supercool allemaal!! just enjoy!! kusje zusje

  • 17 September 2006 - 14:26

    Sander:

    Klinkt goed, dat zwembad. Pure jaloezie, maar goed. In ieder geval veel succes! En geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2006

Resume

15 December 2006

Korte Update

12 December 2006

Zuid Afrika, land met vele gezichten...

04 December 2006

Afscheid en het begin van de journey....

27 November 2006

Heel veel typen en de komst van Jesper
Sam

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 19760

Voorgaande reizen:

09 September 2006 - 24 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: